رد شدن به محتوای اصلی

Orod the Great Quotes in Persian

تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Orodthegreat_Japan_1_

بزرگان از مردم زمانه خود، جام شوکرانی می گیرند برای سکوت ابدی. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

بیشتر عوام هرگز نمی خواهند حقیقت را ببینند و یا حتی بشنوند. با این وجود آماده هستند تا بدون محاکمه، مجازاتت کنند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چه غم انگیز و رنج آور خواهد بود، هنگامی که یک شیر وادار شود بسان یک گوسفند رفتار کند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چه فریست زندگی را، آنگاه که برآزندگان و اساطیر را نشناسی و بی ره توشه ای پرواز کنی؟. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

چه نیک مردان و زنان برآزنده ای که همچون باران می بارند، برای شکوفا شدن اندیشه آیندگان. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خوشنامی، بزرگترین فر هر آدمی است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

کجاست سینه کش کوهستان سرد و بلندی که گامهای برآزندگان را، بر تن خویش به یادگار نداشته باشد؟. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نخستین گام بهره کشان کشورها، در آغاز نابودی بزرگان آنهاست و سپس تاراج دارایی شان. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نگاه مردان و زنان کهن ایستا نیست، آنها دوران های آینده را نیز، به خوبی می بینند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

ویرانه کاخ های برآزندگان هم، هزاران گهواره امید بر بستر خویش دارد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

خموشی ریش سپیدان هم، پندآموز است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
 
از آه و نفرین بزرگان و ریش سپیدان، باید ترسید. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

پاسخ سخنان دلسوزانه بزرگان و ریش سپیدان، گستاخی و اخم نیست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

سرفراز، کسی است که ارتشی از دلها، یاریش کنند. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

تاوان بزرگی، تنهاییست. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

توانایی، از پس آگاهی و کوشش بسیار، بدست می آید. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنگاه که شب فرا رسید و همه پدیدگان فرو خُفتند، ابردریاها به پا می خیزند، آیا تو هم بر می خیزی؟. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

آنکه نمی تواند از خواب خویش، برای فراگیری دانش و آگاهی کم کند، ارزش برتری و بزرگی ندارد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

گل همیشه بهار را که می بینم، پسرک کوچکی می شوم در آستانه باغچه زندگی. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

دردها، چالش ها و عصیان های بشر، اُرُد را وادار نمود تا سالهای سال از عمر خویش را پژوهش کند و بکاود و بیاندیشد... تا به درک درستی از تار و پودهای گیتی و زندگی برسد، آنگاه آنها را برای آیندگان نوشت... در این راه به هیچ بهایی آرمان پاکش را نفروخت... امروز پس از سالها رنج و سختی و شنیدن زخم زبانهای بسیار، او خشنود است، چرا که می داند از دل جملاتش «فلسفه اُرُدیسم» قد برافراشته است و تا بر اندیشه ها جاریست، اُرُد هرگز نمی میرد و این تنها سهم او از دوران زندگی است. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

اُرُد بنیان فلسفه اُرُدیسم را مهر به گیتی، انسانیت و آزادی قرار داد، فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی
تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Estori_12_




تصاویری از بنیانگذار فلسفه اُرُدیسم  Estori_13_



فلسفه اُرُدیسم همواره هویت خویش را از سخنان اُرُد در کتاب سرخ می گیرد. استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

از آنجاییکه آیندگان در مورد اُرُد کنجکاو خواهند بود و شاید عده ای بر آن شوند که با دروغ و تهمت آبرویش را ببرند، خود باید بگویم اُرُد هیچگاه به هیچ دولتی و هیچ مقام سیاسی و غیر آن نزدیک نشد. با این که از همه سو اهانت شنید، اما او سکوت پیشه کرد. هزینه زندگی اش را با کار و کوشش شخصی بدست آورد، پس هر چه جز این شنیدید بی شک دروغ و بهتان است. فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

صوفی مسلکان برای آنکه افکار اهریمنی خویش را گسترش دهند

ارد بزرگ میگوید: صوفی مسلکان برای آنکه افکار اهریمنی خویش را گسترش دهند می گویند نیاز را باید از بین برد چون نیاز سبب دگرگونی می گردد و دگرگونی از دیدگاه آنان رنج آور است! حال آنکه هدف آدمی از زیستن، و درک زوایای پنهان دانش است. به جای گوشه نشینی و خرده گیری باید با ابزار دانش سبب رشد میهن شد و امنیت را برای خود و آیندگان بدست آورد کردارهای همراه با آز و نیاز [نه آز]، که رد پای آن را در تاریخ ایران به آسانی میتوانیم بیابیم، در باور ایرانیان از گونه کردارهای اهریمنانه به شمار میروند. انسان آزورز، با بهره گیری از ویژگیهای فرهمندانه ی ظاهری، با گردآوری نیرو، ناخویشتنداری و خشم اهریمنی خود را بر سر نیروهای کمینه طبیعت فرو میریزد. نیازورز نیز، همچون آزورز خشمی در درون خود دارد، اما از داشتن ویژگیهای برون گرایانه محروم است، ازین رو بیکنشانه، خشم را به درون خویش فرومیفکند تا بنیانهای درون را نابود سازد. او از زیستن در گیتی رنج میبرد، زیرا چنانچه بخواهد پای در جایگاه هستومندان و زندگی باوران بگذارد، وادار میشود بی کنشی گذشته را به کناری نهد. و این برابرست با زایایی در هر درنگ و درگیر شدن ب...

بن و ریشه هستی

ارد بزرگ می گوید : بن و ریشه هستی مانند گردونه ای دوار است که همه چیز را گرد رسم کرده است برسان : گردش روزها ، چرخش اختران و ستارگان ، چرخش آب بر روی زمین ، زایش و مرگ ، نیکی و بدی ، گردش خون در بدن ، حرکت اتم و … یکی از تفاوتهای بنیادین اندیشه ی ایرانی و سامی، نگرش گردونه ای آریاییان به هستی و پدیده هایش است. جهان اندیشه ی ایرانی، "پس از مرگ" نیز دارد چرا که آنها هرگز به "آخر خط" نمیرسند، هر پایانی برای ایشان سرآغازی دیگر است، زیرا مرگ را پسرفتی اهریمنانه میدانند. به وارون، در اندیشه ی سامیان، هستی و به ویژه زمان ساختاری راسته ای [خطی] دارد. سامیان بر این باورند که جهان روزی آغازیده است و روزی میمیرد، آنها زمان را دارای آغاز و پایان میدانند. در حالی که هندیان آریایی به تناسخ [گردش همیشگی روانها در تن] باور دارند. ایرانیان زروانگرا نیز، زمان را به چهار دوره سه هزار ساله بخش میکردند دوره نخست که آفرینش، مینوی است. دوره دوم یا بندهشن که اورمزد هستی را می آفریند، بی آنکه اهریمن را بدان راهی باشد. دوره سوم یا گمیچشن که اهریمن هستی را با بدی می آلاید و در پایان، سه ه...

بهداشت روانی

بهداشت در ظاهر به معنی سلامتی است و در عین حال سلامتی فقط نداشتن بیماری نیست. فرد سالم علاوه بر داشتن بدن سالم باید خوشحال و راضی هم باشد.‌ فرد سالم باید توانایی برخورد با مشکلات، محرومیت‌ها و شکست‌ها را داشته باشد و بتواند با استفاده از قدرت تطابق خود با محیط در کنار و پابه‌پای افراد دیگر زندگی کند. در این صورت است که نه تنها خود احساس رضایتمندی خواهد داشت، بلکه دیگران نیز از زندگی کردن با چنین فردی لذت می‌برند.‌ این فرد دیگران را آزار نمی‌دهد و به زحمت نمی‌اندازد به قول ارد بزرگ "اندیشه و انگاره بیمار ، آینده را تیره و تار می بیند ". چنین فردی را که از نظر جسم، روان و شرکت در اجتماع طبیعی است و روحیه خوبی نیز دارد را می‌توانیم سالم بخوانیم. بنابراین نبود بیماری و داشتن توانایی لذت بردن، تحمل، حل مشکل، ارتباط، کار و سازگاری از نشانه‌های سلامتی روانی می‌باشد.‌ کارشناسان معتقدند همانگونه که جسم به دلایل مختلفی چون سوءتغذیه، عوامل میکروبی، فرسودگی، کمبود مواد مورد نیاز خون و... دچار بیماری می‌شود روان هم ممکن است بیمار شود.‌ بیماران روانی احساس می‌کنند تعادل و سرزندگی خود...