رد شدن به محتوای اصلی

14 Calm Quotes from The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani That Will Bring You Peace


Art is the result of the buoyancy of wisdom in the world of feeling.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The position of art and artist is very valuable.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The spirit of art must be intertwined with humanity to fascinate generations.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Works of art are a valuable part of an artist's existence, no one can deny or ignore them.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Sometimes within works of art we see ideals, history and even philosophy. Understanding a marvelous work of art is not an easy task.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The art that went into everyday life is not lasting, does not become pervasive, and is not lasting.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Only works of art become immortal, closer to the artist.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Always sad writers, poets and artists open the gates of defeat on their land with their works.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Cinema can bring the hearts of the world closer together.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Creative and compassionate cinema must always be helped.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Inexperienced filmmakers, in the name of realism, by exploring the rarest pollutions of society, pour the poison of a thousand impure swamps on the eyes of their viewers, these people should be removed from the cinema, because the real filmmaker is a window to a better life, and hope.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

عکسنوشته انگلیسی سخنان استاد فیلسوف حکیم اُرُد بزرگ خراسانی A-1

Cinema must show a more beautiful and better tomorrow so that people can strive to achieve it.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Sad cinema is the enemy of economy and productivity.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Free media are the constant enemy of criminals.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Free media must speak for the people.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The media should not withhold awareness from the people. Because censorship can be the beginning of chaos and the spread of destructive rumors.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The media do not ignore the pains and calamities of the land. However, they do not neglect to express the capabilities of their land.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

Sick media makes public opinion run away.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

People who are caught up in the daily news of the media do not have a long-term vision.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

The media can only echo the voice of the people, not tell them: What can you say that pleases our hearts.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

In a land where the People's media is free, vulgarity and lawlessness are diminishing every day.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

People do not take steps to protect their rights and entitlements until they are aware of them.
-The Philosopher Hakim Orod Bozorg Khorasani

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

بن و ریشه هستی

ارد بزرگ می گوید : بن و ریشه هستی مانند گردونه ای دوار است که همه چیز را گرد رسم کرده است برسان : گردش روزها ، چرخش اختران و ستارگان ، چرخش آب بر روی زمین ، زایش و مرگ ، نیکی و بدی ، گردش خون در بدن ، حرکت اتم و … یکی از تفاوتهای بنیادین اندیشه ی ایرانی و سامی، نگرش گردونه ای آریاییان به هستی و پدیده هایش است. جهان اندیشه ی ایرانی، "پس از مرگ" نیز دارد چرا که آنها هرگز به "آخر خط" نمیرسند، هر پایانی برای ایشان سرآغازی دیگر است، زیرا مرگ را پسرفتی اهریمنانه میدانند. به وارون، در اندیشه ی سامیان، هستی و به ویژه زمان ساختاری راسته ای [خطی] دارد. سامیان بر این باورند که جهان روزی آغازیده است و روزی میمیرد، آنها زمان را دارای آغاز و پایان میدانند. در حالی که هندیان آریایی به تناسخ [گردش همیشگی روانها در تن] باور دارند. ایرانیان زروانگرا نیز، زمان را به چهار دوره سه هزار ساله بخش میکردند دوره نخست که آفرینش، مینوی است. دوره دوم یا بندهشن که اورمزد هستی را می آفریند، بی آنکه اهریمن را بدان راهی باشد. دوره سوم یا گمیچشن که اهریمن هستی را با بدی می آلاید و در پایان، سه ه...

Book 11 - Bakhshe 1

آخرین نوشته استاد فرزانه شیدا در کتاب یازده جلدی بعد سوم آرمان نامه برای آنکه بزرگ شیروان را بشناسیم لاجرم باید ببینیم آنچه او باعث اش شده چه بوده و به کدام سو ما را می برد . کتاب نفیس و پر ارزش یازده جلدی "بعد سوم آرمان نامه ارد بزرگ" به قلم توانای استاد بانو فرازنه شیدا گنجینه ایی ست که برای تاریخ و آینده باقی خواهد ماند . استاد همدانی از سختی ها و مرارت های بانو شیدا برایم بسیار گفت و دانستم که استاد شیدا به قول جناب آقای همدانی جواهر شعر و ادب ایران زمین است . ایشان با دردهای عضلانی شدید در دست های خویش باز هم هزاران ساعت و صدهها روز از زندگی خویش را صرف نگارش این کتاب عظیم نموده است . برای این استاد فرزانه و فرهیخته کشورمان آرزوی بهروزی ، شادی و سعادت می کنیم . از شما دعوت می کنم به نظرات استاد بانو فرزانه شیدا در مورد ارد بزرگ و همچنین درد دلها و سختی هایی که در هنگام نگارش این کتاب متحمل شده اند توجه فرمایید : درطی بررسی وتفسیر فرگردهای آرمان نامه فیلسوف بزرگ وارزشمند ایرانی *ارد بزرگ همواره در این فکر بوده ام که اندیشه های ناب ومعنوی این بزرگ...

صوفی مسلکان برای آنکه افکار اهریمنی خویش را گسترش دهند

ارد بزرگ میگوید: صوفی مسلکان برای آنکه افکار اهریمنی خویش را گسترش دهند می گویند نیاز را باید از بین برد چون نیاز سبب دگرگونی می گردد و دگرگونی از دیدگاه آنان رنج آور است! حال آنکه هدف آدمی از زیستن، و درک زوایای پنهان دانش است. به جای گوشه نشینی و خرده گیری باید با ابزار دانش سبب رشد میهن شد و امنیت را برای خود و آیندگان بدست آورد کردارهای همراه با آز و نیاز [نه آز]، که رد پای آن را در تاریخ ایران به آسانی میتوانیم بیابیم، در باور ایرانیان از گونه کردارهای اهریمنانه به شمار میروند. انسان آزورز، با بهره گیری از ویژگیهای فرهمندانه ی ظاهری، با گردآوری نیرو، ناخویشتنداری و خشم اهریمنی خود را بر سر نیروهای کمینه طبیعت فرو میریزد. نیازورز نیز، همچون آزورز خشمی در درون خود دارد، اما از داشتن ویژگیهای برون گرایانه محروم است، ازین رو بیکنشانه، خشم را به درون خویش فرومیفکند تا بنیانهای درون را نابود سازد. او از زیستن در گیتی رنج میبرد، زیرا چنانچه بخواهد پای در جایگاه هستومندان و زندگی باوران بگذارد، وادار میشود بی کنشی گذشته را به کناری نهد. و این برابرست با زایایی در هر درنگ و درگیر شدن ب...